Sunday, September 10, 2006

به سبک طهورا












روزها فکر من اینست و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا می روم آخر ننمایی وطنم
رفتم واسه زیارت
رفتم یه یهونه پیدا کنم تا دوباره از صفر شروع کنم
نمی دونم از کجا شروع کنم
می گن خونه خدا تو یه دره هست وقتی از پشت یه کوهش راه می یفتی تا بری از درب باب السلام وارد صحن کعبه بشی آخرش یه هو کعبه رو می بینی همه مست به روی زمین می یفتن و اشک می ریزن
می گن معصومیت بقیع رو باید از نزدیک ببینی
می گن وقتی می رسی کربلا یادت می یفته به لحظه هایی که واسش سینه می زدی و اشک می ریختی و می گفتی آقا ایشاللا بیام تو حرمت سینه بزنم و بعد می بینی اونجا پیش خودشی اونوقته که دیگه گریه دست خودت نیست
می گن پاکی حرم ابالفضل رو باید از نزدیک ببینی
می گن وقتی می رسی امام رضااز دور از تو خیابون حرم که داری بهش نزدیک می شی و گنبد طلاشو می بینی بی اختیار می لرزی و اشک می ریزی
حالا می خوام بگم وقتی می رسی جمکران فقط انتظار رو می بینی
انتظار
انتظاری که مدلش فرق می کنه که شیرینه ولی سخت
اینجا دیگه گریه عشقه
وقتی رفتم حرم حضرت معصومه رفتم پیش یه روحانی که به دلم نشسته بود و سلام و عرض ادب و احترام کردم
گفتم آقا دنبال یه آدم اهل دل و عارف مسلک می گردم
راستی آقای بهجت مشهد هستن یا همین جا
یه حرفایی در موردشون شنیدم در مورد دیدن چهره برزخی آدما درسته
هنوز تو مسجد فاطمی نماز می خونن
گفتم می خوام برم پیشش شاید به ما هم بگه جوون برو مرتب ذکر لا اله الا الله بگوتا ....ا
اون فقط نگاه کرد و خندید
من واقعا" بی طمع رفتم و واسه خاطر حاجت نبود اما خوب می دونم که به اختیار خودم نرفتم
خیلی فکر کردیم بحث کردیم و خوب بود
سفرمون یعنی زیارتمون با فکر بود
به یاد همه بودم و واسه همه دعا کردم
یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشید
شاید که نگاهی کند آگاه نباشید
رفیق وقتی در جمکران رفتیم و با یه سیاه پوست انگلیسی صحبت کردی یه کم بهت حسودیم شد به خودم گفتم کاش یه خورده زبونم بهتر بود
ولی بعد که دیدم یه گروه گزارشگر با فیلمبردار و غیره از شبکه دیس کاوری امریکا اومدن طرف تو و از تو درخواست کردن که باهات مصاحبه کنن رفتم تو یه فکر دیگه
اما وقتی دیدم که اونا بعد از کلی فیلمبرداری کردن از شلوغی و عشق مردم و غیره دوربین رو به طرف تو گرفتن و در مورد این شلوغی و غیره پرسیدن و تو جواب دادی ( جشن بزرگ حضرت مهدی موعود پسر پیغمبر صلوات الله علیه هست همون که منجی عالم بشریت هست و همه بهش اعتقاد دارن ومثلا" مسیحیا می گن مسیح موعود یا ....) و دوباره ازت پرسیدن اون کی میاد و چه جور مبارزه می کنه و غیره و دوباره تو جواب دادی ( وقتی که مردم اهل تفکر بشن و کاراشون عقلانی بشه اون میاد و نه با شمشیر که با گفتگو و سیاست و استراتژی صحیح مبارزه می کنه ) دیدم تو تونستی عقایدت رو به یه ملت که نه تقریبا" به یه دنیا بگی و شاید بتونی روی بعضیا تاثیر بزاری و به فکر و تعمل وا داری و چه خوب
جملت درست بود و زیبا
گویند رمز عشق مگویید و مشنویید
مشکل حکایتیست که تقریر می کنند

12 Comments:

Blogger sohrab ghavami said...

نیومده دلم تنگه
باز دلم هوایی شده

4:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

مهدی جان مطلبتو خوندم...میدونی تو از اونایی هستی که تفسیر جدیدی از اسلام دارن .میخای وانمود کنی دین اسلام دین محبته.میگی حضرت مهدی میاد نه با شمشیر -با گفتگو...ولی حتما میدونی که اینها نیست..توی تمام روایات میگن حضرت میاد و جنگی خونین راه میافته و بعد از اون هیچ بدیی وجود نخاهد داشت!!!! اسلام دین محبت نیست...قران را بخون با معنی فارسی...کجا نوشته شده به دیگران به عقاید دیگران احترام بگذارید؟؟"هر جا کافران را دیدید بکشید که این برای شما بهتر است"!!! امثال طالبان یا مصباح یزدی ها اسلام را انچه که هست میگن /نه خاتمی ها و کدیورها....

8:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

salam
khobi
midoni kheyli khoshgel neveshti makhsosan in beyt sheri ke neveshti
yek chashm zadan ghafel az an mah nabashid
shayad ke negahi konad agah nabashid
midoni shabe nime shaban mah kamele kamele kamele mahe 14 rastesho bekhay onmoghe aslan havasam nabod vali hala ke in shereto khondam ehsas mikonam ye hekmati dare ke on shab mah kamele engari khoda mikhad on shab hame aghashono bebinano bahash harf bezanan rastesho bekhay ehsas mikonam kheyli ghafel bodam na be ye chesh bar ham zadan man be mah nega mikardam vali havasam jaye dige bod...
eshalah to zendegimon ghafel nabashim midoni aghamon ye mahe ke hamishe hast hamisheam kamele faghat bayad cheshme del dasht na!!
be ghole khodet bayad inaro vasat mail mizadam motmaen bash vasat mail mizanam faghat be sharti ke javabe mailamo bedi rasti vase on postetam nazar midam hatman bekhonesh
dishab jamale royat tashbihe mah kardam
to beh ze mah bodi man eshtebah kardam
khosh bashi va shade shad rasti age maile mano khasti adrese hamin sitame
bazam migam khosh bashi va shade shad
negar

9:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

هم از خداحافظي هم از سلام دوتاش ديگه حالمو بهم ميزنن
راستي اول سلام چون اولين بارِ كه اينجا ميام ....وبلاگت به دل نشست واسه اسن حالم هم بهم نخورد

10:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

ببخشيد اشتباه شد

10:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

ار اين اماكن مقدس كه گفتي من تاحالا فقط حرم حضرت معصومه رو ديدم نه جمكران نه كربلا نه مشهد نه .... اينا همه از كم سعادتي و بي لياقتي منه
ببينم مرجع تقليدت بهجته ؟؟؟
ميگن خيلي سخت گرفته ...راست ميگن؟؟

10:41 AM  
Blogger بید مجنون said...

بد دلم تنگ شده واسه یه سفر مذهبی دیگه
----------
دلامون جا مونده تو همون غبار و گرد و خاکای بیرون مسجد که چادر زدیم و روی گازوئیل خوابیدیم و پیرهن من کثیف شد

5:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

... برگرد

5:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام و زیارت قبول

آقا مهدی ممنون.بحث لیاقت نیست بار دلم سنگین تر از این حرفاس.
ممنون برای همدلیت

6:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

زيارتت قبول.....

يه چيزي رو بايد بگم ! من اصلا دنبال اين نيستم كه چند نفر ميان و ميرن و ردي از خودشون ميذارن....توجهي هم به كانتر كامنتم ندارم...
هر موقع حرف تازه اي داشته باشم....مطمئن باش مينويسم
وبلاگم....اون فضا.....
اونجا تنها ماءمن امن منه...!!!!

9:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

هوالمحبوب
به سبک طهورا......برام یه سوال شده........این همه سبک......مگه طهورا هم سبک داره خودمون هم خبر نداشتیم.......
از کجا اومدیم رو که نمیدونیم .....به کجا میرویم هم نمیدونیم.....آمدنم بهر چه بود یا هست رو خودمون میتونیم بگیم و مشخصش کنیم.......
البته این هم مشخص شده باید پیداش کنیم و ادامه بدیم.......
همه ی میخونه ها یه وجه مشترک دارند ..........
اونم اینه که از یه می مست میشی.....
حالا یا ساقی کربلا .....یا ساقی امام رضا....یـــــــــا ...........
کلهم نور واحد.........
الهی !جز آه دربساط ندارم........
الهی ! الهیم گردان.....به حق الهییون.......
خیلی عالی بود.........
التماس دعا......
همین!

7:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

راستی بروزم...
منتظرم

7:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home