Saturday, July 28, 2007

هر آدمی سنگیست بر گور پدر خویش

به نام خدای میان دو پا
تنها عدلی که در این ولایت ما سراغ می توان گرفت عدالت پایین تنه ایست آن هم گاهی و برای مردان
یکی از شیرین ترین و لذت بخش ترین روی زمین بچه هست که همیشه در حال تازگی و هست و به آدم روحیه و تنوع میده
اما متاسفانه اتفاق بوجود آمدنش بزرگ ترین خیانت روی زمین هست
این بنده پناه آورده به گذشتگان چنان از این گذشته و آن آینده بیزار است که نگو
خوب ببینم مگر این دیگران با تخم و ترکه هاشان چه چیز را به چه چیز وصل می کنند یا کاروان سرای وسط کدام راهند یا پل سر کدام دره اند یا پیوند دهنده کجای خط به کجایش هستند و اصلا" کدام خط
نمی دانی چقدر خوش است
از این که عاقبت این زنجیر گذشته و آینده را از یک جایی خواهم گسست
این زنجیر را که از ته جنگل های بدویت تا بلبشوی تمدن آخر کوچه فردوسی آمده
آن بچه ای که شنونده قصه من است با خود من به گور می رود
و امروز من آن آدم ابترم که پس از مرگم هیچ تنابنده ای را به جا نخواهم گذاشت تا در بند اجداد و سنت گذشته باشد و برای فرار از غم آینده به این هیچ گسترده شما پناه آورد
اگر بدانی که من چقدر خوشحالم که آخرین سنگ مزار در گذشتگان خویش خواهم بود
من اگر شده در یک جا و به اندازه یک تن تنها نقطه ختام سنتم می مانم و نفس نفی آینده ای هستم که باید در بند این گذشته بماند
اینها را دلم نیامد به پدرم بگویم ولی تو بدان
راستی می دانی چرا تا دست کم این دل خوشی برایم بماند که اگر شده به اندازه یک تن تنها در این دنیا اختیاری هست و آزادی ای
و این زنجیر ظاهرا" به هم پیوسته که برگرده بردباری خلایق از بدو خلق تا انتهای نشور هیچی را به هیچی می پیوندند اگر شده به اندازه یک حلقه تنها گسسته است
و این همه چه واقعیت باشد و چه دل خوشی من این صفحات را همچون سنگی بر گوری خواهم نهاد که آرامگاه هیچ جسدی نیست و خواهم بست به این طریق درب هر مفری را به این گذشته ی در هیچ و این سنت در خاک
....

9 Comments:

Blogger sohrab ghavami said...

تو رو خدا فقط همین یه متن منو کامل بخونید و هر جور ازش برداشت کردید برام کامنت بزارید
واسه روز پدره
البته واقعا" جزو اعتقادات شخصیمه
....

7:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

حضور گرم شما کافی است. ممنون که سر زدین.
پیروز باشید.

8:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

SEDA,TANHA SEDAST KE MIMANAD...

9:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam dostam .
nemidonam yahoo chesh shode har kari kardam nashod mail bezanam ...........
eshtebah fekr mikoni dostam
soe tafahome dadashi
man az dastet narahat nistam bahatam ashtiyam............
baghiyasho badan migam :)

1:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

pedar............
kash mitavanestam faryad konam az delam ke salhast yadak keshe menati ajib ast ........
menati az jense eshgh , shor , poshtvaneyee sabor o ghavi ........
pedaram doostat daram .
rozat mobarak ....

kheili ghashng bod dostam .

1:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

faghat ye kam shirin tar benevis..................neveshtehat talkhe mesle capochino.......

1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

درود
من با كليت حرفت موافق نيستم اما اينكه نمي خواهي نسلي از خود به جاي بگذاري خب حق انتخاب با خود تو است.خوب شد كه اين حرف ها به پدرت نگفتي.

10:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام
دیر اومدم میدونم
شرمنده ام
چه قدر بده شرمنده ی دوستت بشی
اما....برات توضیح میدم نه اینجا
.
اما مطلبت
حسابی گیجم کرد
یعنی چی؟
ابتر؟
سنگ مزار؟
چرا؟؟؟؟
ما اومدیم که جاودانه بشیم
چاودانگی پایندگی این نیست که بعضی ها یادمون کنن یا نسلی ازمون باقی بمونه
جاودانگی یعنی اون کمال مطلوب
اون آزادی ناب
اون دل پهناو
و اون حس بزرگ زندگی
یعنی داشتن یه کوله بار بزرگ
یعنی برای همیشه در دل خودمون باشیم
خود خود را باور کنیم
جاودانگی یعنی زیستن تا انتهای دنیا حتی اگه جسم بره زیر خاک
.
.
چه قدر حرف زدم
شرمنده
مطلبت قشنگ بود اما یه کم گیجم کرد
بازم شرمنده ام
منم به زودی آپ میکنم
موفق وعاشق باشید
یاحق

10:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

پدر یعنی جاودانگی
من اینو فقط میدونم
درست یا غلطشو نمیدونم
آخه واسه من خیلی سخته که بخوام پدر رو معنا کنم
اما
چه بچه داشته باشی
چه نباشی
میتونی پدر باشی
محکم
دلسوز
استوار
جاودانه
تا ابد
حتی اگه نباشی

11:16 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home